Akcje marketingowe

Akcje marketingowe

Funkcjonalność ta stanowi ważny element w zarządzaniu sprzedażą. Umożliwia rejestrację oraz analizę działań związanych z akcjami marketingowymi przeprowadzanymi przez firmę. System bada skuteczność prowadzonych działań i pozwala podejmować kolejne kroki np. generować szansę sprzedaży, tworzyć zamówienie, dokumentować sprzedaż.


Dzięki temu narzędziu zyskujemy pełną kontrolę nad całym procesem sprzedaży od etapu inicjacji (oferta marketingowa) do finalizacji zakończonej sprzedażą.

Każda prowadzona akcja marketingowa ma spowodować określoną reakcję ze strony klientów. Wyróżniamy dwa typy akcji marketingowych:

  • akcja marketingowa zamknięta adresowana do zdefiniowanej listy kontaktów, 
  • akcja marketingowa otwarta nie posiada listy adresatów (kierowana do szerokiego grona odbiorców również spoza kartoteki).

W przypadku akcji zamkniętej rejestrowana jest odpowiedź od każdego kontaktu z listy. Możliwa jest odpowiedź o charakterze pozytywnym, negatywnym lub jej brak (lista typów odpowiedzi na kampanię jest definiowana przez użytkownika).
W przypadku akcji otwartej można spodziewać się odpowiedzi jedynie od zainteresowanych (odpowiedź pozytywna).

Odpowiedzi o pozytywnym charakterze mogą zostać użyte do wygenerowania Szans Sprzedaży. Dla akcji marketingowej można zarejestrować dowolną ilość odpowiedzi od jednego kontaktu.