Biuro GT

Biuro GT

Biuro GT to system przeznaczony dla księgowych i kadrowych zatrudnionych w biurze rachunkowym oraz dla doradców podatkowych. Jest on uzupełnieniem programów księgowych i kadrowo-płacowych z linii InsERT GT (Rachmistrz GT, Rewizor GT, Gratyfikant GT, mikroGratyfikant GT) oraz narzędziem integrującym operacje wykonywane w tych programach.

Biuro GT umożliwia sprawną obsługę dużej liczby podmiotów bez konieczności wyboru wszystkich obsługiwanych podmiotów i odszukiwania odpowiedniego modułu administracyjnego. System automatyzuje wykonywanie operacji powtarzalnych, koniecznych do przeprowadzenia w każdym z obsługiwanych podmiotów. W systemie możliwe jest także automatyczne modyfikowanie najważniejszych parametrów programów księgowych i kadrowych. Jest to program intuicyjny w obsłudze, którego zadaniem jest przede wszystkim znaczne przyspieszenie pracy osób zatrudnionych w biurze rachunkowym.

Biuro GT zawiera mechanizmy pozwalające na łatwe harmonogramowanie pracy biura i kontrolowanie niektórych operacji wykonywanych przez biuro rachunkowe. Program ułatwia zarządzanie czynnościami administracyjnymi na wielu bazach danych – przede wszystkim przy archiwizacji i konwersji baz danych. System generuje także odpowiednie raporty ułatwiające rozliczanie pomiędzy biurem rachunkowym a jego klientami.

Funkcjonalność Biura GT ogólnie można podzielić na dwie płaszczyzny działania. Pierwsza to wspomaganie pracy z programami linii InsERT GT, druga to funkcje, które ułatwiają planowanie rozmaitych zadań i kontrolują pracę całego biura.

Funkcje, które wspomagają pracę z programami linii InsERT GT:
  •     zbiorcze naliczanie i wydruk deklaracji skarbowych oraz ich elektroniczną wysyłkę;
  •     zbiorcze naliczanie i eksport deklaracji ZUS do pliku XML, które są następnie wczytywane przez program Płatnik;
  •     wydruk księgi przychodów i rozchodów oraz ewidencji VAT;
  •     zbiorcze archiwizowanie i dearchiwizowanie baz danych podmiotów obsługiwanych przez biuro rachunkowe;
  •     zbiorcza konwersja baz danych podmiotów obsługiwanych przez biuro rachunkowe;
  •     ustawianie wybranych parametrów administracyjnych dla wielu podmiotów (kopiowanie wzorców wydruku, kartotek instytucji US i ZUS i Innych).

Funkcje ułatwiające zarządzanie biurem rachunkowym:
  •     zarządzanie listą podmiotów obsługiwanych przez biuro;
  •     zarządzanie personelem i uprawnieniami;
  •     zaawansowane opisywanie podmiotów za pomocą definiowalnych procesów.
Operacje na wielu podmiotach
  •     Zbiorcze naliczanie i wydruk deklaracji VAT-7/7K/7D, VAT-UE, PIT-36/36L, PIT-37, PIT-40, PIT-4R, PIT-8AR, PIT-11, PIT-12, PIT-2 oraz obsługa raportów o zaliczkach na podatek dochodowy.
  •     Zbiorcze naliczanie i wydruk korekt deklaracji PIT-11, PIT-40, PIT-4R oraz VAT-UEK.
  •     Kompleksowa obsługa wysyłki elektronicznej deklaracji i ich korekt.
  •     Zbiorcze wyliczanie deklaracji ZUS i eksport do plików Płatnika.
  •     Zbiorczy wydruk księgi przychodów i rozchodów.
  •     Zbiorczy wydruk ewidencji VAT.
  •     Kopiowanie kartotek instytucji, urzędów skarbowych oraz ZUS między podmiotami.
  •     Archiwizacja danych podmiotów.
  •     Konwersja baz wielu podmiotów do nowej wersji.
Zbiorcze ustawianie parametrów
  •     Parametry ubezpieczeń i funduszy ZUS.
  •     Podatki i koszty.
  •     Stałe płacowe.
  •     Stawki kilometrówki.
  •     Parametry wydruków tekstowych.
  •     Parametry Gratyfikanta GT.
  •     Parametry czasu pracy.
  •     Parametry Personelu.
  •     Wzorce wydruków.
Raportowanie
  •     Raport informujący o rozliczeniach z klientem (informacje na temat wykonanych wpisów do księgi przychodów i rozchodów, zadekretowanych lub zaksięgowanych dokumentów w księdze handlowej).
  •     Raport statystyczny baz podmiotów.
Zarządzanie
  •     Zarządzanie listą podmiotów.
  •     Zarządzanie personelem i uprawnieniami.
  •     Zarządzanie planerem.
  •     Opisywanie podmiotów.