mikroSubiekt dla Windows

mikroSubiekt dla Windows

Program mikroSubiekt dla Windows to niezwykle prosty i przyjazny system odpowiedzialny za ewidencjonowanie sprzedaży. Jest on dedykowany przede wszystkim małym firmom handlowo-usługowym, których działalność nie wymaga oprogramowania obsługującego magazyny. Z mikroSubiekta dla Windows mogą korzystać zarówno zaawansowani, jak i początkujący użytkownicy programów komputerowych. Nowoczesny interfejs, intuicyjna instalacja, łatwa obsługa oraz wszystkie niezbędne funkcje umożliwiają szybką i niezawodną obsługę działów sprzedaży małych firm handlowo-usługowych.

System jest kontynuatorem linii produktów, które mają już ugruntowaną pozycję na rynku oprogramowania dla małych i średnich przedsiębiorstw. Ta mała wersja znanego systemu do obsługi sprzedaży doskonale spełni powierzone jej zadania.

Do najważniejszych cech mikroSubiekta dla Windows należą: 
  •     obsługa faktur VAT sprzedaży, paragonów i faktur korygujących;
  •     uproszczona obsługa ewidencji dokumentów nierozliczonych (funkcja Rozlicz);
  •     obsługa kartotek: towarów, usług i kontrahentów;
  •     wielowalutowość wydruków dokumentów i cenników;
  •     sprzedaż towarów przez wartość (np. paliwa);
  •     przypisanie domyślnej formy płatności do kontrahenta;
  •     przypisanie domyślnych marż dla towarów;
  •     sprawdzanie unikatowości kodu kreskowego w towarach;
  •     możliwość fiskalizacji dokumentów sprzedaży na drukarkach fiskalnych (współpraca z wieloma modelami drukarek);
  •     wiele podstawowych zestawień takich jak: bilans, sprzedaż wg asortymentu, sprzedaż w okresie, itd.;
  •     możliwość zbiorczej zmiany stawek VAT w kartotece towarowej;
  •     możliwość przeprowadzenia eksportu danych w formacie EDI++ do wykorzystania przez systemy księgowe firmy InsERT (np. Rachmistrz GT, Rewizor GT);
  •     współpraca z Microsoft SQL Server 2005, 2008, 2008R2;
  •     praca w systemie Windows XP, Vista, Windows 7;
  •     funkcja umożliwiająca zgłaszanie sugestii przez Internet;
  •     możliwość rejestracji elektronicznej.

Lista funkcji:

Podstawowe możliwości programu

  •     Obsługa faktur VAT sprzedaży.
  •     Obsługa paragonów.
  •     Obsługa faktur korygujących.
  •     Uproszczona obsługa ewidencji dokumentów nierozliczonych.
  •     Obsługa kartotek: towarów, usług i kontrahentów.
  •     Możliwość fiskalizacji dokumentów sprzedaży na drukarkach fiskalnych (współpraca z wieloma modelami drukarek).
  •     Wiele podstawowych zestawień takich, jak: bilans, sprzedaż wg asortymentu, sprzedaż w okresie itd.
  •     Możliwość przeprowadzenia eksportu danych w formacie EDI++ do wykorzystania przez systemy księgowe firmy InsERT (np. Rachmistrz GT).


Kartoteki

  •     Kartoteki: towarów, usług i kontrahentów.
  •     Możliwość przypisania zarówno towarów oraz usług, jak i kontrahentów do grup.
  •     Możliwości wpisania strony WWW kontrahenta i towaru oraz adresu e-mail kontrahenta wraz z wywołaniem programu pocztowego oraz przeglądarki WWW.
  •     Trzy poziomy cen sprzedaży.
  •     Możliwość kalkulacji cen sprzedaży towarów w oparciu o wpisaną do kartoteki cenę zakupu oraz narzut, marżę lub zysk.
  •     Określanie dla towarów i usług: kodu (20 znaków), nazwy (60 znaków) i opisu (255 znaków).
  •     Możliwość posługiwania się kodami SWW/KU lub PKWiU.
  •     Możliwość podania krótkiej nazwy fiskalnej towaru oraz jego kodu paskowego.
  •     Określanie dla kontrahentów: kodu (20 znaków), nazwy (255 znaków) i uwag (500 znaków).
  •     Możliwość określania województwa kontrahenta (wybór ze słownika).
  •     Możliwość określenia imienia i nazwiska pracownika kontrahenta upoważnionego do odbioru faktur.
  •     Możliwość przypisania domyślnej formy płatności do kontrahenta.
  •     Sprawdzanie unikatowości NIP-u kontrahenta.
  •     Informacja o braku NIP-u podczas dodawania nowego kontrahenta.
  •     Możliwość przypisania domyślnych marż dla towarów.
  •     Sprawdzanie unikatowości kodu kreskowego w towarach.


Dokumenty

  •     Dostępne operacje: dodawanie, poprawianie, usuwanie, drukowanie i fiskalizacja.
  •     Obsługiwane typy dokumentów: faktura VAT, paragon, faktura korygująca.
  •     Możliwość drukowania wielowalutowych dokumentów i cenników.
  •     Obsługa ręcznej lub automatycznej numeracji dokumentów.
  •     Uproszczona ewidencja rozliczeń (opcja Rozlicz).
  •     Możliwość sprzedaży towarów przez wartość (np. paliwa).
  •     Możliwość dodania nowego kontrahenta do kartoteki w czasie wystawiania dokumentu.
  •     Możliwość dodania nowego towaru lub usługi do kartoteki w czasie wystawiania dokumentu.
  •     Obsługa poziomów cen z kartoteki lub możliwość ręcznej zmiany ceny.
  •     Możliwość zmiany rodzaju cen (netto, brutto) w trakcie wystawiania dokumentu (z przeliczaniem).
  •     Możliwość wyboru formy płatności ze słownika (również dla paragonów - formy płatności gotówkowe).
  •     Możliwość udzielania rabatu od całego dokumentu (z przeniesieniem na pozycje).
  •     Możliwość określenia kategorii dokumentu (z możliwością wydruku).
  •     Możliwość wpisania uwag do dokumentów.
  •     Możliwość wpisana imienia i nazwiska osoby wystawiającej i odbierającej dokument.
  •     Kolumna status fiskalny na liście faktur.
  •     Wydruk dokumentów według jednego z wielu gotowych wzorów wydruku (w tym wydruk tekstowy dla starszych modeli drukarek).


Dostępne zestawienia i raporty

  •     Bilans (proste podsumowanie okresu).
  •     Sprzedaż w okresie.
  •     Sprzedaż według asortymentu.
  •     Sprzedaż według kontrahentów.
  •     Sprzedaż według grup.
  •     Wykres sprzedaży.
  •     Rejestr należności nierozliczonych.
  •     Zestawienie płatności według kontrahentów.
  •     Cennik (możliwość wydruku oferty cenowej).


Inne cechy programu

  •     Praca jednostanowiskowa lub w sieci komputerowej (możliwość dokupienia licencji),
  •     Praca na wydajnej bazie danych Microsoft SQL Server 2005 Express Edition.
  •     Prosta instalacja i pierwsze uruchomienie.
  •     Możliwość łatwej modyfikacji parametrów pracy programu.
  •     Możliwość zabezpieczenia programu hasłem.
  •     Automatyczna archiwizacja danych (na dyskietki lub dysk) za pomocą wbudowanego programu kompresującego dane.
  •     Przyjazne, nowoczesne elementy interfejsu użytkownika (np. kalendarz, listy wyboru).
  •     Możliwość obsługi programu za pomocą klawiatury lub myszki.
  •     Współpraca z innymi systemami firmy InsERT poprzez format EDI++.
  •     Strona startowa z informacjami statystycznymi o firmie (możliwość wyłączenia).
  •     Możliwość zmiany kodowania polskich liter dla wydruków tekstowych (Windows, DOS, ASCII).
  •     Rozbudowany system pomocy kontekstowej.
  •     Możliwość rejestracji programu przez Internet.
  •     Możliwość zgłaszania sugestii do programu przez Internet.


Dane techniczne

  •     Praca w systemie Microsoft Windows 2000, Microsoft Windows Server 2003, Microsoft Windows XP SP3, Microsoft Vista (lub nowszym).
  •     Wykorzystywana baza danych: Microsoft SQL Server 2005 Express Edition dostarczana i instalowana wraz z programem.
  •     Możliwa praca z Microsoft SQL Server 2000.
  •     Zalecana konfiguracja komputera: procesor 300 MHz (lub lepszy), 256 MB RAM (lub więcej), Microsoft Internet Explorer 5.0 (lub nowszy), około 30 MB wolnego miejsca na dysku twardym, dowolny napęd CD-ROM (do instalacji programu), dowolna drukarka pracująca w środowisku Windows (do realizacji wydruków).